Jewlscph / 20% off

Helt ærligt: SoMe, frustationer og en ny beslutning

img_4764-2

Tidligere på formiddagen havde jeg en telefonsamtale med en veninde, som startede ud med at omhandle trivielle hverdagsgøremål. Pludselig vendte samtaleemnet sig til at handle om frustration og mangel på delvist inspiration som motivation. Vi begge er indenfor blogger/influencer branchen og det skal ikke komme til nogens tvivl at vi elsker det vi laver. For det gør vi. Det gør jeg i hvertfald.

Ser jeg bare 1,5 år tilbage, havde jeg lige startet min blog hos Nouw og jeg husker hvor pavestolt jeg var da jeg havde indgået mit aller første samarbejde med en enkeltmandsvirksomhed der designer håndlavede smykker. I dag, 1,5 år efter, er jeg nået til en milepæl jeg slet ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig at jeg ville nå. Jeg har indgået samarbejdsaftaler med mange forskellige brands – i starten mindre nationale og senere hen store nationale som internationale brands. Jeg har fået muligheden for at være blogger hos Bloggers Delight og sidst men ikke mindst været beriget med nye venskaber og fantastiske oplevelser. Jeg er senest lige kommet hjem fra en tur til Milano med to veninder, hvor vi har skudt kampagnebilleder og udforsket byen og det sydlige Cinque Terre. (Milano Guide udkommer snarest)

De oplevelser og muligheder jeg har fået indenfor det seneste år er jeg så taknemmelig for. Jeg ved der er så ufattelig mange i dette game og derfor er jeg så beæret over at I gang på gang vælger at følge med i mit univers. Men apropos at der er så mange i dette game, resulterer det (naturligvis) i en øget konkurrence blandt os bloggere. Både hvad gælder læsere og følgerskare, men også hvem der er først til mølle med at finde på interessante genre og emner at blogge om. Det er jo ingen hemmelighed at der findes tusindevis af bloggere (og influencers for den sags skyld) som deler meget af det samme. Så er det pludselig mere et spørgsmål om et godt netværk og søde veninder som vil dele ens content end der er fokus på originalitet og kvalitet. Jeg har eksempelvis opdaget en lang række profiler på Instagram, som efter min opfattelse gør et langt bedre og kvalitetsmæssigt stærkt arbejde i forhold til nogle profiler med 200.000+ følgere. (Jeg ved dette til en vis grad muligvis kan skyldes algoritmen, but you get the point)

Jeg er sikker på at der sidder en del derude som føler de sidder fast og ikke vokser trods et hårdt stykke arbejde. Jeg forstår godt deres frustration, for i en branche med så mange i gamet kan det være svært at bevare motivationen, når fokus oftest ligger på de største og succes bliver målt efter antal følgere/læsere. Personligt er jeg ikke en af dem som føler de sidder fast, for som jeg nævnte tidligere har jeg udviklet mig så meget fra da jeg startede. Tager jeg et simpelt tilbageblik på min Instagram for bare et halvt år siden og sammenligner med nuværende tidspunkt, er jeg b.la. vokset med mere end 300% når det gælder likes/kommentarer.

Men hvis jeg ikke føler jeg sidder fast, hvorfor skriver jeg så et indlæg om frustration og mangel på inspiration? Det gør jeg fordi jeg åbentlyst ikke har blogget så meget på det seneste. Måske tænker nogle af jer: “Nå ja, og hvad så?” og måske sidder der en enkelt eller to og tænker: “Hvorfor laver hun slet ikke blogindlæg mere?” Uanset hvilken af de to bokse I tilhører, så synes jeg I behøver – i det mindste at have muligheden for, at vide hvorfor jeg har været inaktiv på netop bloggen. Det skyldes hverken mangel på motivation eller inspiration. Jeg er vist nok gået i en tænkeboks. Det er jeg fordi jeg forsøger at finde ud af hvad det egentlig er jeg gerne vil. Her taler jeg ikke om livets store spørgsmål om uddanelse og fremtid. (Måske er der en vis sandhed over dette, men det er ikke hvad indlægget her handler om) Nej, jeg forsøger at finde ind til kernen i det jeg laver, at finde frem til dét budskab, den storytelling jeg gerne vil fortælle.

For mig som læser af andres blogs, er dét nemlig hvad jeg går efter. Ægtheden bag en blog, originalitet og en historie som fanger netop mig som læser. Som jeg nævnte tidligere er der så mange i gamet og mange deler meget af det samme content; rabatkoder til hjemmesider, saved items og bloggervenlige caféer. Ikke sagt at jeg ikke selv har lavet disse slags indlæg, for det har jeg. Men efter at have nået en milepæl, føler jeg at det er på tide at lægge en ny strategi. Derfor har jeg taget beslutningen om at jeg vil finde ind til den inderste kerne i det jeg laver, finde ud af hvad min storytelling er og på den måde (forhåbentlig) videreudvikle mig i en mere særpræget retning i fremtiden.

Jeg håber indlægget gav mening og måske har sat et par tanker igang. Hvis dette er tilfældet, vil jeg elske at høre jeres meninger til emnet og hvad I synes er vigtigt i valget om at følge en blog. Tak for I tog jer tiden til at læse dette ret så lange indlæg.

xoxo

Stephanie

2 kommentarer

  • Jeg forstår dine tanker, og jeg kender alt til dem selv. Søgen efter originalt content, med en gennemsigtighed af personligheden bag bloggen, det kan være rigtig svært, men uden tvivl ikke umuligt! Virkelig et godt indlæg! <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Stephanie

      Det giver jeg dig fuldstændig ret i. Mange tak! <3

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Jewlscph / 20% off