Øge din indtjening ved at træne dine medarbejdere

Hej!
Hvad indtryk får udenforstående, når de kalder din virksomhed?
Er det en indbydende hilsen som “Tak for at kalde Office arrangør, dette er Lorraine”, eller kan de høre:
“Lorraines telefon”
“Holde linjen” (før du selv tale)
“Holde linjen venligst” (før du har selv åbnet munden)
“Lorraine tale” (ikke engang nævne navnet på virksomheden)
eller de taler så hurtigt du glip af navnet på organisationen og er nødt til at tjekke du ringede det rigtige antal.
Nogle gange den første kontakt har været positivt kun at lade ned når personen, der har sagt:
“Holde linjen for en krydse/sek”
“Jeg har brug at finde et stykke papir til at skrive din besked”
“Kan du holde mens jeg finde en pen”
“Bare en skovflåt, jeg vil pop du i venteposition”
“Okay, jeg vil se, hvis hun er til rådighed”
Hvordan man ubesværet taber forretning
For nylig havde min 22-årige tre uger ud fra sit job som stewardesse. Hun ønskede at bestille i en sundhed tilbagetog for et par dage.
Hendes mor, jeg var meget spændt, da det ikke er ofte du hører om nogen så ung, investere deres egne penge… og vi taler omkring $2000 plus, der ville gøre noget så positiv for sig selv.
Under alle omstændigheder, vi talte om hendes muligheder og hun besluttede på et velkendt tilbagetog i Queensland (hvor ellers?). De to gange hun talte med receptionist og salg person, blev Tia (min datter) behandlet med ligegyldighed. Personalet var ikke begejstret eller meget nyttige… en større turn-off.
Tia havde aldrig været til dette tilbagetog endnu de indtryk hun fik tilkendegivet, det var meget uorganiserede og ikke professionel. Hendes tanker var – hvis det er, hvordan de reagerer på potentielle kunder, hvad ville de faktiske erfaringer være ligesom?
I sidste ende besluttede hun at gå til Camp Eden, som både min mand og jeg selv har oplevet. Da hun gjorde sin henvendelser og dermed sin booking, hun blev behandlet med respekt og de gjorde hende føler sig særligt.
Hun har tilbragt de sidste 5 dage på retreat og har ringet mig for at fortælle mig, hvor meget hun har nydt det.
Der besvarer telefonen?
Den person, der besvarer telefonen automatisk formidler til udenforstående et indtryk af din organisation. Så hvad indtryk er din telefon besvarer/besvarere, receptionist eller direktør af førstehåndsindtryk formidle til verden?
Du kan have glittet brochurer, præsentation kits, visitkort, ansætte poleret Salg mennesker, der kører i smarte biler og har flash lokaler, men hvis din fysiske billede ikke er bakkes op med et professionelt image i office, så kan du miste troværdighed og endda business.
Gange har jeg brugt mine penge andre steder på grund af den behandling, jeg har modtaget fra receptionisten.
Hvis skyld er det?
Kan du bebrejde din mennesker? Lol Sorteper stopper med ejer eller bestyrer af forretningen. De er ofte for travlt til at være opmærksom på kunde service side af virksomheden og undgå at investere tid og penge til deres vigtigste aktiv… deres folk.
Her er nogle enkle, men meget effektive løsninger til at forme op din telefon billede.
Top telefon Tips
Træne din mennesker i hvor hen til besvare den foretage en opringning.
Placere et script ved siden af hver telefon, så de ikke må glemme, hvad jeg skal sige.
Smile og stå op hver gang telefonen besvares. Smil projekter ned linjen og stående op får du fra din butt!
Spørg nogle af dine kunder og et par outsidere (kunne være mulige udsigter) ringer til din organisation og give dig feedback om, hvad de oplevede dvs indbydende hilsen, professionel måde, osv.
Har et system til at tage meddelelser, som alle overholder. dvs. Brug dublerede besked puder, opslagstavler eller email. (Binde kuglepenne til besked puder).
Besvare telefonen så hurtigt som muligt, helst på den tredje ring. Hvis det tager for lang tid at besvare kan så opkaldende tror ingen er der og kan tage deres forretning andetsteds. Hvis du besvarer kan også snart det vises, du har intet at gøre.
Lære ord””Please”og”Tak”.
Det sidste ord
Det er altid de små ting, der tæller. Den enkle, grundlæggende og nitty gritties af liv.
Ignorere dem og du risikerer at miste forretning, troværdighed, respekt, og hvem ved hvad ellers? Være opmærksom på detaljerne, fordi hvis du ikke gør det, andre mennesker ikke kan betale opmærksomhed til dig!
Har en dejlig uge
Lorraine Pirihi

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *